| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Martinhei33 Fersking

Ble Medlem: 04 Apr 2009 Innlegg: 4
|
Skrevet: Lørdag 04 April 2009 - 21:01 Tittel: Hva er anbefalte choker til lerdueskyting? |
|
|
Håper noen kyndige kan komme med noen gode forslag til meg.
Har kjøpt meg en Beretta SP686 og har tenkt å sette inn 1/2 ( overløp)og 1/4 (underløp) choker til lerdueskyting.
Tenker jeg helt feil, tar imot gode forslag. har også forbedret sylinder choke. ( burde jeg heller bruke denne?) _________________ Beretta SP 686 |
|
| Til Toppen |
|
 |
RolfKr Erfaren Forumbruker

Ble Medlem: 13 Feb 2008 Innlegg: 96 Bosted: Gjerdrum
|
Skrevet: Lørdag 04 April 2009 - 21:38 Tittel: |
|
|
Hei å velkommen til forumet vårt
Som du kanskje vet så er ikke lerdue skyting bare en gren. Så hva skal du skyte? I skeet og lerdue sti hadde jeg valgt de to mest åpene. På jeger trap hadde jeg valgt kvart eller halv. Jeg bruker selv halv på første skuddet der. På jakt går jeg med kvart først og halv på toppen. Men det er også avhengi hva jeg jakter..Kom med litt mere info så hjelper vi deg mere. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Martinhei33 Fersking

|
Skrevet: Lørdag 04 April 2009 - 21:56 Tittel: |
|
|
hei og takk for hyggelig velkomst. Jeg er helt ny på dette og har bare skutt to ganger på jegertrap og endel på egen eiendom med manuell kaster. Ser vel for meg at det blir mest av egen eiendom og litt jegertrap i begynnelsen.
Tenkte jeg skulle få satt opp noen store papplater og se virkiningen av alle, men det jeg lurer på nå er vel hva du/dere ville valgt på jegertrap. _________________ Beretta SP 686 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Sportskytter Erfaren Forumbruker

Ble Medlem: 30 Aug 2007 Innlegg: 86 Bosted: Østfold
|
Skrevet: Lørdag 04 April 2009 - 22:04 Tittel: |
|
|
Det kommer nok litt an på hvor raskt du skyter mange skyttere bruker halv trangboring til slik skyting, de som skyter raskt har funnet ut at kvart trangboring er mere en nok deriblant meg  |
|
| Til Toppen |
|
 |
RolfKr Erfaren Forumbruker

Ble Medlem: 13 Feb 2008 Innlegg: 96 Bosted: Gjerdrum
|
Skrevet: Søndag 05 April 2009 - 21:12 Tittel: |
|
|
| hjemme på jordet ditt der kasteren står ved siden av deg. Ville jeg gått for kvart og halv. På trap banen får du prøve deg litt fram. Og se hva du synes fungerer best. Jeg begynte å skyte med halv når jeg begynte å bli "god" og synes treffene var for dårlige.Flott at du prøver med papp så ser du virkelig trangborring. Det er stor forskjell mellom patronene. Jeg husker ikke utreinigs formelen men det finnes. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Martinhei33 Fersking

|
Skrevet: Tirsdag 07 April 2009 - 21:19 Tittel: |
|
|
takk for svar. Men jeg legger merke til flere ganger her at flere skriver at de nå skyter med halv. i entall. Bruker flere av dere halv o både over og underløp? _________________ Beretta SP 686 |
|
| Til Toppen |
|
 |
badegakk Fersking

Ble Medlem: 24 Jun 2010 Innlegg: 1 Bosted: Lørenskog
|
Skrevet: Torsdag 24 Juni 2010 - 22:28 Tittel: |
|
|
| RolfKr skrev: | | Det er stor forskjell mellom patronene. . |
Hvilke patroner treffer best da??? Usikker på hva type lerdueskyting jeg er med på, men det kommer ut en i en eller annen retning når jeg roper "ja" på standplass.. (Kun forsøkt to ganger) |
|
| Til Toppen |
|
 |
Fabarmshooter Erfaren Forumbruker

Ble Medlem: 14 Aug 2009 Innlegg: 62 Bosted: Lommedalen
|
Skrevet: Fredag 25 Juni 2010 - 1:25 Tittel: |
|
|
| Martinhei33 skrev: | | takk for svar. Men jeg legger merke til flere ganger her at flere skriver at de nå skyter med halv. i entall. Bruker flere av dere halv o både over og underløp? |
På jegertrap'en er det bare et skudd, så det har ikke så mye å si... siden det er et skudd, er 1/2 på det ene skuddet man skyter. Det er sjelden (jeg vet ikke om det er lov?) at man bruker to forskjellige løp på på trap'en, med mindre man bruker forskjellige choker til vindvær o.l, men man bør uansett ha sjekket dette på forhånd...
| Sportskytter skrev: | | Det kommer nok litt an på hvor raskt du skyter |
Der kan du jo bare se på Tom Jensen, som skjøt 25 i finalen på klubbmesterskapet vårt i fjor...  |
|
| Til Toppen |
|
 |
|